Wednesday, March 2, 2016

Perjuangan buat anakanda tersayang - Muhammad Faiz Ridzuan bin Nazrul Shatral

Assalamualaikum..pertama sekali saya nak ucapkan terima kasih kerana sudi singgah di blog saya ni...Blog saya ni saya tubuhkan sebelum arwah pergi lagi..Bila arwah anak saya dah x der..maka saya tukar blog ni di atas nama arwah sebagai Ridz One Stop Centre (sebutan yang betul ridzuan)...ramai jugak yang confius sebut ridzon...x per la...x kesah pun..

Dah 6 tahun saya jalankan bisnes ni dari rumah....demi anak2...demi memperjuangkan penama kepada bisnes ini...dan jugak mungkin sudah tertulis ini rezeki saya...walaupun saya mempunyai Ijazah Sarjana Muda Perakaunan dari Multimedia Universiti....opss...jgn salah faham....tiada niat dan unsur2 riak di situ.....saya kira x der sapa2 pun bila dah belajar tinggi2...habis duit segala ..masa dan tenaga...nak duduk rumah.....tapi takdir menjadikan saya begitu.....tapi itu bukanlah pengakhiran kepada episod hidup saya untuk tidak menjana pendapatan...Hendak seribu daya...x hendak seribu dalih

Saya senang berdikari.....saya suka ada duit sendiri...saya x mau susahkan suami....utk belikan apa yang saya nak...kalau suami bagi alhamdulillah saya terima...kalau x der x apa...saya usahakan sendiri...sesuailah dengan kemampuan saya....

Sejujurnya saya langsung x tau bab baking2 ni..deko2 ni...tp benarlah kata orang...ujian tu mematangkan kita dan menjadikan kita seseorang yang lebih baik...Tahun 2010 adalah tahun yang saya di uji dengan ujian yang sangat berat...ujian datang bertimpa timpa...x selesai satu..datang lagi ujian...belum sempat nak fikir ujian sedia ada datang lagi ujian lain....Akan tetapi apabila saya di uji dengan kehilangan arwah anak di saat dia berusia 3 bulan....separuh nyawa saya pergi...sampaikan saya lupa saya masih ada seorang anak lagi pada masa tu.....di sebabkan terlalu runsing memikirkan hal arwah.....saya lupa!..saya hilang punca..saya hilang arah tujuan untuk seketika....ada masa2 saya nak duduk di tepi kubur arwah anak dari pagi sampai petang...dan seterusnya.....but then slowly saya bina kekuatan...insan2 yang masih ada di sisi saya memerlukan saya...saya harus bangkit!..bangkit dari kegagalan dan kehilangan.....kekuatan yang Allah kurniakan juga....kekuatan dan sokongan dari keluarga dan adik beradik.....kawan2...akhirnya saya bangkit dari segala ujian2 tersebut sehingga sekarang...

Mudah2an Allah SWT permudahkan urusan harian saya dan perniagaan saya....berkembangnyer perniagaan saya ni seolah olah membesarnya anak saya...walaupun saya dah x dapat nak jaga...nak belai..nak cium....pernigaan ini adalah sumber kekuatan saya...sepanjang tempoh 6 tahun saya berniaga dari rumah...bermacam macam halangan ujian yang saya tempuhi...ada masa saya memang nak rebah....tapi kekuatan itu datang dengan sendirinya.....itulah rahsia Allah SWT...

Saya tau ramai di luar sana yang berjuang demi anak2....ada anak2 yang dah x ada mcm saya..ada anak2 yang sedang sakit.....mcm2 lagi....saya doakan kalian semua beroleh kekuatan dan ketabahan dalam menjalani kehidupan.....sabar..redha dengan ketetuan Ilahi...kita insan terpilih....kalau nak menangis....boleh tapi jangan sampai tak redha pulak.....sabar yer sahabat2 semua...

semoga anakanda kami gumbira dan ceria di samping penciptaNya...



Al fatihah buat Anakanda Muhammad Faiz Ridzuan bin Nazrul Shatral (2/2/2010 - 1/5/2010)

No comments:

Post a Comment